Tweedehands Christelijke boeken
HomeTweedehands Christelijke BoekenGeloofsopbouwDe Oogst der Aarde : de opname der gemeente – A. Luyben

De Oogst der Aarde : de opname der gemeente – A. Luyben

3,95 incl. BTW

Auteur: A. Luyben
ISBNr: — geen —
Uitgever: Stichting Attent, 1987
Uitgave: Paperback, 61 blz.
Kwaliteit: In NIEUW staat

Slechts 1 resterend op voorraad

Beschrijving

De opname der Gemeente.   Deel 1
Ook wel de “Oogst der aarde” genoemd.
A. Luyben

“Dan zullen de rechtvaardigen stralen als de zon in het Koninkrijk huns Vaders. Wie oren heeft, die hore!”
Mattheüs 13:43

Uitgave van de Stichting Attent, deze brochure, door “Bijbel : Aktueel!” is overgezet naar computer uitgave, spreekt over verschillende inzichten wat de tijd en gelegenheid van de opname der Gemeente betreft. De werkgroep “Bijbel : Aktueel!” wil net zo min als de schrijver van de brochure een discussie starten over de juiste datum en het feit of de gemeente nu voor – tijdens of na de grote verdrukking weggenomen wordt. Het doel van deze brochure is de christenheid wijzen op de komende dingen, die wel eens heel dicht voor de deur zouden kunnen staan. Laat een ieder daarom met een biddend hart dit schrijven, maar vooral de genoemde Bijbelteksten, lezen.

Voorwoord.
De opname van de Gemeente van Christus. Is dit een mysterie of spreekt de Bijbel duidelijk hierover? Genesis 5:24 zegt:

“En Henoch wandelde met God, en hij was niet meer, want God had hem  opgenomen.”

De naam Henoch betekent: “toegewijd leraar” . De naam van zijn zoon Methusalem  wil zeggen: “Na hem het oordeel”. De zondvloed was Gods oordeel over de boze wereld der mensen, dit oordeel kwam na de dood van Methusalem. In de eindtijd zal de satanische creatie “antichrist” deze wereld maken tot een God lasterende samenleving, die rijp zal zijn voor het oordeel. Maar zoals Henoch werd opgenomen, zo zal ook de Gemeente van Christus opgenomen worden, vóórdat de oordelen Gods over deze wereld komen. Staat de opname der Gemeente nu spoedig te gebeuren? Wat zegt de Bijbel over de tijd, die vlak vooraf gaat aan de opname der gemeente en ná de openbaring van de antichrist, vlak daarna? Op deze belangrijke vraag wil deze brochure, aan de hand van Gods’ Woord, de Bijbel, een duidelijk antwoord geven. Nu we overal spanningen in de wereld zien toenemen, hebben we getracht doormiddel van deze brochure u een betrouwbaar antwoord geven, en te zien wat de Bijbel hierover zegt. De bedoeling van dit geschrift is, dat u zelf kennis kunt nemen vanuit de Bijbel, het Woord van God, waar gesproken wordt over deze wereld, met zijn vragen en “wereldproblemen”  Via de media en pers horen en zien we, hoe de leiders en geleerden en de mens van deze tijd anno 1987 geen raad weet met de grote problemen die op ons afkomen. Met name de bewapeningswedloop, de vervuiling van lucht en oppervlaktewater, de toenemende criminaliteit en ook het probleem van de grote steden, die met de dag onveiliger worden, en de vervreemding van God en Zijn Woord. Graag willen wij u door middel van deze eenvoudige brochure, die we mochten samenstellen vanuit de Bijbel, Gods onfeilbaar Woord, waarin we zoveel informatie vinden en krijgen. Als we geloven en luisteren naar Zijn stem, hoeven we niet bevreest te zijn voor de wereldproblemen. Want onze Here Jezus Christus heeft zelf gezegd: “Mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde”. Wij spreken de wens uit dat deze brochure mag bijdragen, tot het lezen van de Bijbel zodat Gods Woord u de ogen doet openen en u Hem gaat eren in uw leven. Als dat zo is, heeft deze brochure aan zijn doel beantwoord. 

Zie voor verdere TOELICHTING ook het VOORWOORD en de ACHTERZIJDE van het boek !

Auteur: A. Luyben te Soest
ISBNr: — geen —

Extra informatie

Gewicht 135 g
Afmetingen 210 × 150 × 6 mm

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “De Oogst der Aarde : de opname der gemeente – A. Luyben” te beoordelen