Tweedehands Christelijke boeken
HomeTweedehands Christelijke BoekenGeloofsopbouwAan hen die Jezus Christus liefhebben – Dr. W. Adriani

Aan hen die Jezus Christus liefhebben – Dr. W. Adriani

 2,95 incl. BTW

Auteur: W. Adriani
ISBNr: — geen —
Uitgever: Buijten & Schipperheijn, 1972
Uitgave: Paperback, 62 blz.
Kwaliteit: In goede staat

1 op voorraad

Categorie:

Beschrijving

De schrijver schrijft in heel nauwe aansluiting aan de heilige Schrift over het liefhebben van Christus. Dat is zeer te prijzen. Het Ie hoofdstuik: Veranderingen in gedrag van levensbeschouwing; 2e hoofdstukje en ten 3e de grote crisis. Wie was Jezus Christus. Ten 4e: Eerste gevolgen van het geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Hoofdstuk 5: de vergeving der zonden. 6. De heiligmaking; 7. De Bijbel Gods Woord; 8. De toekomst. De wederkomst van Jezus Christus en 9. Slotwoord met een Naschrift.
Om de bedoeling van de schrijver duidelijk te maken geef ik een paar citaten. Eerst een van blz. 9: “De echte liefde tot Jezus blijkt dus daaruit dat er een totale verandering van leven plaats heeft, waarbij men de woorden van Jezus tot richtsnoer van zijn leven maakt. Maar wie zijn oude zelfzuchtige leven blijft voortzetten en toch meent Jezus lief te hebben, misleidt zichzelf.”
Ook dit citaat: “Behalve degenen, die door een woord van Jezus tot Hem getrokken zijn, is er nog een andere categorie, die op radicale wijze, soms in één ogenblik, door Hem verlost zijn, hetzij van een sexuele gebondenheid, of van verslaving aan alcohol of aan drugs, of van ziekte. Zij hebben de macht van een levende Jezus ervaren, dikwijls zonder verder veel van Hem, van Zijn woorden, van Zijn daden, van Zijn weten te weten. Ook bij deze categorie zal de vreugde over de verlossing leiden tot een verandering van gedrag en gezindheid. Bij beide categorieën zullen dus veranderingen optreden”.
“Welke veranderingen dit zijn willen we in dit boekje nagaan. Het zijn veranderingen die in de kiem reeds in onze liefde tot Jezus liggen opgesloten, maar die eerst in verloop van tijd openbaar worden”. blz. 10. Daarover gaat het boekje.
In een aantekening op de laatste bladzijde deelt de schrijver mee dat hij door Gods genade gelovig mag zijn en dat hij door deze genade ook zijn natuurwetenschappelijke opleiding aan de Leidse universiteit heeft mogen voltooien. Vanwege beide omstandigheden heeft hij gemeend, dat het op zijn weg lag in een geschrift ook hen die natuurwetenschappelijk niet onderlegd zijn over de natuurlijk wetenschappelijke studie principieel voor te lichten en door middel van deze voorlichting de betekenis van de natuurwetenschap tot de juiste proporties terug te brengen.
Dit geschrift is onder de titel: “Geloof en wetenschap, Goddelijke Openbaring en menselijk streven” verschenen bij H. H. Blok te Dieren.
In 1971 hebben wij een reeds opstellen over de ouderdom der aarde, de evolutie, evolutie-theorieën enz. gepubliceerd in de Kerkbode voor de Gerei. Kerken in Noord- en Zuid-Holland. We hebben toen van dit geschrift melding gemaakt en ervan geprofiteerd, O.a. in het nummer van de Kerkbode van 18 sept. 1971 hebben wij meegedeeld hoe dl’ Adrianl de natuurwetenschap als menselijk streven radicaal afgrenst van de Goddelijke Openbaring.

J. Meester, opbouwonline.nl

Zie voor verdere TOELICHTING ook de INHOUDSOPGAVE van het boek !

Auteur: W. Adriani
ISBNr: — geen —  ISBN 6064.004.7

Extra informatie

Gewicht 70 g
Afmetingen 162 × 126 × 7 mm

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Aan hen die Jezus Christus liefhebben – Dr. W. Adriani” te beoordelen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Niet leverbaar Wij sturen een email zodra deze weer op voorraad is. Vermeld daartoe onderstaand je email adres.
Email Quantity We verkopen of verhuren uw persoonlijke gegevens niet aan derden.